fredag 13 mars 2009

kläder jag har sytt

Här kommer en del bilder på kläder jag har sytt.
Jag har inte varit syoholic så länge, men när jag väl fastnade var det som en drog. Jag älskar att sy och tillverka saker i tyg. Konstigt att så många år gått utan att jag vetat om min inneboende "talang". Det är så skoj att man gör någonting, det blir resultat av det man pysslar med.
Nåja, nog svammlat, här är bilderna!



en gammal gardin och lite svart tyg blev en klänning med kurbitz



farfars gardiner som blev till en liten klänning



ett blommigt påslakan jag hittade på stans loppis blev till en skjort-tröja och byxor


ett till påslakan som fått avsluta sin livsgärning som kläder. Inte illa det.


en skjort-tröja och ett par byxor sydda i loppistyger



en kompis skänkte lite kläder, en herrskjorta blev till en klänning.


här är det en gammal gardin från loppis som fått sätta tyget till.

2 kommentarer:

  1. Åh gudars så mycket fint! Har du en liten tjej själv då som får ha allt det fina? Min lilla tös har fått lite väl mycket på sistone. Och på grund av att hon är min modell så blir alla kläderna ungefär lika stora. Hahaha!

    SvaraRadera
  2. känner igen det att alla klänningar är i samma storlek så hon nästan växt ur dem innan hon hunnit använda dem. Men det är ju så skoj att sy så klänningar som inte alla andra har!

    SvaraRadera