lördag 12 december 2009

myror, monster och tomtar

Det har kommit till några nya monster som jag missat att blogga om. De är ju superläskiga så känsliga tittare varnas! Just dessa finns hos ekokul och liknande går att beställa på hemsidan.

De finns i modell monster och bläckis. Båda är jättebra på att skrämma bort monster under sängen och de gillar att kramas. De är tillverkade i återbrukat tyg och stoppade med återvunnen stoppning. Går även att få i nya tyger, allt efter önskemål och tillgång på tyg mm.
Här är några små myror som har fått flytta in i barnens rum. De kommer från vimsadekor och där finns massor med fina väggdekorer att välja bland.
Nu i skrivandets stund snöar det ute. Vinternas första snö och det ligger väl ca 2 cm på marken. Allt är vitt och vackert. Hoppas det ligger kvar imorrn så kan W få åka lite skidor runt på gräsmattan. Det älskar han.
Nu är snart alla julklappar inhandlade och ligger och väntar på tomtens ankomst. Det är så skoj att följa barnens iver inför jul och allt vad det innebär. W ser småtomtar springa omkring och spana om han är snäll.
Och visst är han snäll. Jag har ibland svårt att förstå hur en liten flicka och liten pojke kan vara så snäll både mot kompisar, försäldrar och sitt syskon. De kramas varje morgon när de vaknar och så fort de varit ifrån varandra ( räcker ibland med ett toa-besök).
Han hjälper henne med kläder och hon hämtar hans väska innan vi skyndar till dagis. Där väntar ett nytt kramkalas bland kompisarna. Helt otroligt och man blir så stolt i mammhjärtat.
Just nu väntar vi spänt på om det ska bryta ut vattkoppor här hemma. Nästan alla barn p ådagis har haft det utom våra raingar. Men det kommer väl lagom till jullovet misstänker jag! (suck)
E är smått hostig och snorig (igen) men det stoppar inte henne. Full fart ska det vara.
Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar busa i snön ( som förhoppningsvis ligger kvar) imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar