lördag 31 oktober 2009

vecka med lov

Nu är det helg igen. Känns som om det blivit en van att jag bloggar här varje helg. Men det är inte med flit, det bara faller sig så.

I onsdags var det disko på dagis och mina busar var utklädda till pirat och Pippi Långstrump.
Tur att man har knåpat ihop några klädesplagg så de kan klä ut sig.
De var mycket glada och stolta och diskot hade varit en succé.


I torsdags var vi ute och krattade bort lite löv. Och då är det väl obligatoriskt att hoppa i lövhögen?! I alla fall tycker jag det. :-) Så jag och barnen hoppade glatt omkring i löven under tjo och tjim. Så underbart det är att få vara ledig mamma ibland!

W i lövhögen. En riktig höstbild.

Fredagen var hela familjen lediga så den eftermiddagen spenderade vi på Tropicarium vid Kolmården. Det var en bra dag med många möten. Ibland undrar man vem som kollar in vem mest?!


W sitter och kollar in några stora asiatiska fisker osm jag inte kommer ihåg namnet på, eller om det var fiskarna som spanade in W...

Självklart var hajarna ett av huvudattraktionen. Lyckades zooma in gaddarna på den här besten. De är rätt maffiga!
Idag har vi varit ute och städat i garage och på tomten och i morrn blir det även då en rätt lugn dag. Ibland är det skönt att inte ha allt för mycket inplanerat. Lite sybeställningar ska jag klara av och lite nya idéer ska jag se om jag får fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar