onsdag 9 september 2009

randigt värre

Här är äntligen en bild på ett av tygerna jag köpte på Formex. Ett härligt trikåtyg i blå-grön randigt mönster. Supermjukt och kommer(liksom myrorna) att bli perfekta tights, tröjor, t-shirts och kanske en mössa eller två.


Tyget ser lite ljust ut på bilden, men det är jättesnyggt IRL!

Jobbar och det är möten och kurser om vart annat så här i skolstarten. Men hoppas kunna få lite sytid till helgen och sy upp ett gäng beställningar som trillat in. Det är så skoj när det kommer beställningar och ingen är exakt den andra lik. Tror att alla plagg jag sytt hittills är unika. Det är häftigt då det var lite anledningen till att jag överhuvudtaget började sy.

Hoppas ni har en bra onsdag och njuter av höstens alla härliga färger som så smått börjar lysa upp i naturen.

1 kommentar:

  1. Hej, Pernilla!

    Vilket mysigt tyg du köpte. Jag blir så avundsjuk på dig som varit på Formexmässan. Jag får välan vänta till nästa år helt enkelt.

    Hoppas verkligen att du får lite tid över så att du kan sy. Men jag känner till problemet...man har ju barn och det är klart att de kommer först och att man älskar dem men ibland önskar man att man hade liiite mer tid över, hihi.
    Men åren går ju så fort så helt plötsligt har man väl alldeles för mycket tid, vad vet jag?
    Ha det så bra nu och hälsa La Famiglia.


    Kram Inka

    SvaraRadera